Veckan efter Phoenix 2018

jag var trött första kvällen jag kom hem är en underdrift. Efter att min fantasiska familj mött upp mig på Arlanda och allt var uppackat och klart så landade vi i soffan framför teven för att ta ett glas vin. Då slog tröttheten över mig och jag vaknade abrupt till när jag hällde ut hela glaset över mig, soffan och Somay. Och ja, det var rödvin för er som undrar. Att somna var alltså minsta problemet på kvällen, men också det största vid 01.40 på morgonen. Att somna om då var fullkomligt omöjligt, somnade om gjorde jag först vid 04.30. Det kanske till och med var tur att ena barnet var hemma med feber så att jag fick stanna hemma och ha första klienten först vid 14.00. De två nästföljande kvällarna tog jag en melatoninshot vilket fungerade magiskt bra. Det är tur att jag kom ihåg att köpa det när vi var i Chicago för redan efter 15 minuter så sov jag som en stock efter att ha varit klarvaken.
Idag är det alltså drygt en vecka sedan vi lämnade labbet och en vecka sedan jag och Åsa påbörjade vår resa hem från Phoenix.Vi blev lite försenade från Chicago då det började snöa och de var tvungna att isa av vingarna och ett par timmar efter avgång så fick en man på planet ett anfall så de fick ropa efter läkare och sköterskor. Tack och lov gick det bra, eller vi behövde i alla fall inte mellanlanda så det var förhoppningsvis inte någonting väldigt allvarligt hoppas jag. Han fick lämna sin plats och återkom inte på hela resan hem. Vi lyckades sova, äta och kolla på film, en helt ok resa hem alltså. En fundering vi hade var bara varför våra efterrätter så så olika ut, tydligen så gillar inte lakto-ovo vegetarianer godsaker. :-)
       
Veckan började som sagt med sjukt barn, men då min man blev hemskickad från jobbet på grund av influensa så kunde jag börja jobba vid 14, en kort men väldigt rolig men lite konstig dag. Jag hämtade ett roligt paket från NPWR som hade skickat ett gäng kläder till mig för att prova. Träningskläder är alltid kul tycker jag och att testa nya märken är ju superkul! Vanligtvis är jag den trista typen som gärna köper svart för att det är enkelt, så att de här var gröna var extra kul. Har testat dem genom hela veckan och tränat ett par stycken pass i dem och mitt omdöme blir att de är väldigt sköna. Bred linning som jag gillar och plats för lite bredare höfter vilket jag behöver. Fram till 15/2 får man 10 % rabatt om man anger koden Anna10 när man handlar. Du kan kolla på deras kläder påhttps://www.mpwrsportswear.com/" target="_blank">mpwrsportswear.com om du vill passa på. 
      
Det har varit en del avbokningar på grund av sjukdom under veckan, influensan härjar friskt i Stockholm och många ligger hemma i hög feber, värk och hosta. Det gäller då att verkligen vila och ta sig tid för återhämtning så att man inte stressar fram träningen efteråt. Att det varit avbokningar betyder också att jag fått en del ledig tid utan klienter, det har i stället gjort att jag haft tid att träffa andra medlemmar. Som en kille jag träffade i onsdags, han kom fram till mig i receptionen och frågade om jag visste någon bra terapeut att gå till då han hade ont i ryggen och ishiaskänningar. Jag frågade om han hade tid att låta mig titta på honom och 10 minuter senare så kände han inte av det längre. Igår fick jag ett väldigt positivt sms av honom då han känner sig mycket bättre, det är då jag blir extra glad att jag hade lite ledig tid och att jag gillar att prata med männsikor. På onsdagen hade jag som vanligt min lunchyoga och vi slog nog alla rekord för den klassen med 20 deltagare. Så fantastiskt roligt! Jag trodde att de flesta som skulle komma var mina klienter, men så har det inte varit utan det har varit flest deltagare som jag inte känner och det är väldigt kul! Jag fick dessutom tid att träna PE One på Procedosmattan för Åsa, det var inte lika tufft den här gången som förra, kanske för att jag inte ätit en massa pommes frites precis innan passet.
      
Igår, fredag, så fick fick vi finfrämmande på klubben. Min gamla kollega Arvid var i stan och jag fick chansen att träna honom. Som jag saknar hans breda Pite-mål och hans glada skratt, det är svårt om inte till och med omöjligt att vara sur med honom i närheten och jag insåg att jag saknar att ha honom som kollega. Jag älskar driftiga människor med massor av energi! Hur som helst ville han ha ett slakta-benen-pass och det var bara att plocka fram hela arsenalen av grymma övningar. Sjukt kul! Något annat som är kul och absolut inte har med träning att göra är att Bonusfamiljen har börjat på tv igen. Igenkänningsfaktorn är sjukt hög och har du inte sett den så tycker jag att du ska ge den en chans. Fredrik Hallgren och alla andra gör en eminent insats och bjuder på en mängd roligheter. När han kommer och tränar med mig får han lämna rollen Martin hemma och plocka fram sin envisa sida, fast med humor då med såklart. Den här veckan har fått mig taggat till att möta 2018 och verkligen låta det bli mitt år. Jag behöver träningen i mitt liv och jag måste se till att jag tar mig tid att få den att bli av. Därför beställde jag också en ny träningsklocka, efter att ha kikat runt lite så köper jag finskt, Suunto spartan trainer wrist hr fick det bli och jag längtar som tusan tills den kommer!
         
Det blev återigen ett sjukt långt inlägg, men det är så mycket jag vill berätta och skriva om så det är svårt att välja. Jag ser fram emot en ledig söndag med min familj och hoppas på en härlig vecka med en massa utmaningar för både mig och alla andra! Tack och hej från mig och ett snöigt roslagen.

Kommentarer

Populära inlägg