Utan min andra halva

Utan min andra halva skulle jag inte fungera, jag skulle inte känna mig hel alls. Redan när vi möttes första gången så förstod jag att han var min soulmate och att en framtid utan varandra inte var ett val. Han flyttade in till mig två dagar efter att vi träffats på fredag den 13:e och därför valde vi också att gifta oss på en fredag den 13 juli. Utan krussiduller så gick vi ut på morgonkvisten iklädd gummistövlar för att plocka brudbuketten, utan rinnande vatten tillgängligt fick jag tvätta håret i en regntunna. Det var helt enkelt ren och kärleksfull magi den dagen.
Vi har lyckats få tre fantastiska barn tillsammans efter det och även om livet ofta är kaotiskt och galet så är det också fullkomligt fantastiskt och jag skulle inte vilja leva mitt liv på något annat sätt. Han har funnits där och stöttat mig genom alla mina utbildningar och allt annat jag har för mig. Utan att tveka så har han tagit barnen när jag behövt vara borta och han gav sin bonus till mig för att jag så gärna ville åka till USA och dissikera trots att jag lämnar honom och barnen ensamma i en dryg vecka. Vem skulle göra det utan att gnälla liksom? När jag sa till honom att de släppt den utbildningen och att jag struntade i den för att det var så mycket pengar så var han den som sa till mig att jag visst skulle åka. Jag säger inte tillräckligt ofta att jag är djupt tacksam och att jag verkligen i djupet av mitt hjärta uppskattar honom, han skulle behöva höra det här mycket oftare.
Det är klart att visliksom alla andra har våra duster, vi lever ju tätt inpå varandra och ska ofta under stress hämta och lämna barn i skolor och på träningar samtidigt som vi ska försöka hinna med läxläsning och oss själva. Alla som har familj vet att det här kan vara svårt för de allra bästa. Ingen är immun mot det. Men vi får inte glömma bort oss själva i det hela, att vi är ett par vuxna människor som behöver veta att vi är uppskattade ibland. Så är det. Jag är djupt stolt över dig Harley och väldigt, väldigt, väldigt tacksam att du finns! Tack för att du valde att leva ditt liv med mig och att du står ut med mig!
 

Kommentarer

Populära inlägg