Tur eller hårt jobb?


-Vilken tur du har som har så flexibelt arbete!
-Vilken tur du har som har så få kvällar!
-Vilken tur du har som har ett arbete du älskar!
-Vilken tur du har som är så rörlig!
-Vilken tur du har som bor så fint!
-Vilken tur du har som har så fina vänner!
-Vilken tur du har som är frisk!

STOPP! Var exakt kom turen in i det här?
För att börja från början så ligger det sjukt hårt arbete och flera års arbetande och studerande samtidigt som jag var småbarnsförälder bakom mitt yrkesval.
Jag gjorde själv valet att under ett år arbeta och studera samtidigt för att utbilda mig. Liksom jag valde att ha det tajt ekonomiskt och gå på a-kassa samtidigt som jag arbetade mig upp i antal timmar med det arbete jag brinner för.

Orsaken till att jag idag har ett arbete jag älskar med arbetstider som jag är helt ok med är medvetna val hela vägen!
Jag kan tacka min egen öppna personlighet med att jag pratar med människor om mina drömmar så de vet vad jag vill och faktiskt tipsar om möjligheter när de dyker upp.
Jag utbildar mig vidare så att jag kan göra ett så bra arbete som möjligt och fortsätta utvecklas så att jag behåller ett gott rykte. Jag bloggar, facebookar, instagrammar och twittrar, liksom jag uppdaterar min hemsida och gör det så att den visar det jag vill att den ska visa.
Genom medvetna val så skapar jag mitt eget varumärke.

Jag har alltid nya målsättningar även om jag är tillfreds i nuet, jag vägrar att låta mig stanna av och lita på att allt blir bra. Ingen kommer och ger oss en bra framtid inslaget i ett snyggt paket. Alla delar finns där ute, det gäller att leta efter dem och fånga dem när de dyker upp.

En klok kund sa till mig när jag som bäst behövde det och det stämmer så bra:
-Anna, man skapar sin egen framtid!

Så tänk på det nästa gång du tänker att någon annan har tur som har det liv de har och du känner dig missnöjd med ditt eget.




Kommentarer

Populära inlägg