3D-resan

land känns det som att tiden går så himla fort och samtidigt så hinner det hända så mycket på så kort tid. Jag gick igenom gamla bilder för att försöka få lite ordning på hur många utbildningar jag har gått och hur den här fantastiska berg-och-dalbane-resan med 3D började och var jag befinner mig nu i min utveckling. Det började med modul 1 i februari 2015. Jag slogs över ända och blev helt överumplad av denna tankeprocess och förstod direkt att det här skulle komma att förändra hela mitt sätt att träna människor. Seth och Andreas är så otroligt inspirerande och allt kändes helt plötsligt självklart och logiskt. Så himla häftigt! I mars 2015 var det dags att gå modul 2, höftkomplexet. Här föll ännu fler bitar på plats och efter de här dagarna har jag lyckats hjälpa så otroligt många människor mot en mer smärtfri vardag. Helt fantastiskt! I september 2015 var det dags för Modul 3 som fick mig att tänka till ordentligt. Helt plötsligt kändes fot, knä och höft-modulerna enkla. Ryggraden är ordentligt komplex och det är betydligt svårare att analysera rörelserna i de olika delarna av ryggen. Många bekanta ansikten kommer på utbildningarna och här börjar vi bli en riktig familj med 3D tränare. Den grenspecifika workshopen för Hockey landade jag på i oktober 2015. Här blir det mer praktisk användning för de kunskaper jag har med mig från modulerna. Riktigt nyttigt! I december 2015 gick jag om modul 1. Efter modul 3 kände jag att jag kunde ta till mig mer information och förstå allt ännu lite bättre. Det var fler av oss "gamla" tränare som gjorde samma sak och det kändes fantastiskt att fatta att jag kunde mer än jag trodde. Varje gång jag har gått en utbildning så känns det som att börja om från noll och att jag inte kan någonting alls. Vilket givetvis inte stämmer alls. Direkt i anslutning till modul 1 så var det dags för grenspecifik 3D fotboll. Återigen en häftig upplevelse! Att så många tränare vill så mycket och har så stort engagemang är helt fantastiskt! Modul 4 i januari 2016 fick börja det här året med en rivstart. När deltagarna nu har hunnit arbeta med 3D ett tag så kommer intressanta frågeställningar fram och vi kan dela med oss av våra erfarenheter på ett nytt sätt. I slutet av mars fick vi äntligen chansen att gå 3D Fascia och öva på en massa bindvävsbehandlingar. Sällan har väl en grupp tränare fått så mycket behandlingar som under dessa två dagar. Jag är otroligt tacksam för min erfarenhet som massör! Kort tid efter i april 2016 så gick jag en två dagar lång utbildning i 3D löpning. Den fokuserar på fys och vilken rörlighet som behövs för att bli en bra löpare. Jag fick bekräftat att min högra höft inte vill vara med och fick börja jobba med det på riktigt. I maj var det dags att gå om höftmodulen, det kändes som ett riktigt bra val då min höft inte alls känns bra. Min högra höft saknar mycket rörelse och behöver en hel massa kärlek. Våren var här och vi kunde lägga delar av utbildningen i solen i stället för i en mörk lokal. Härligt! Stor bonus att få hänga med så många fina människor från 3D-familjen var helt fantastiskt! 
Höstens utbildningar har inte startat än, men jag har givetvis en del inplanerat.
24-25 oktober 3D Functional Fitness
10-11 november 3D modul 6
8-9 december 3D modul 7
23-27 januari 3D dissektion i Phoenix
Det blir en utvecklande och spännande höst/vinter, eller vad säger du?

Kommentarer

Populära inlägg