Din egen lyckas smed

Want this in english? Scroll down!

Tänker du på hur du vill att ditt liv ska se ut om ett par år? Funderar du över hur andra människor lyckas i sina liv? 

För mig har det alltid varit viktigt att ha en målsättning. På vägen kan det vara små delmål som gör att jag känner mig peppad att fortsätta och att jag känner att resan mot målet inte stannar av.
Att vara med hela vägen, se varje steg och vara delaktig är krävande och härligt på samma gång och jag skulle inte vilja stå utanför. Varje steg är lika viktigt,för när målet nås kan du se den slingriga och backiga väg som tagit dig dit och det är egentligen den största belöningen. Det som gör att du kan ge dig en klapp på axeln och säga:
-Fan vad jag är bra!
Ingen annan kommer lägga lyckan i mitt knä av en slump, det är upp till mig själv att skapa rätt förutsättningar. Om jag inte trivs med något i mitt liv, vare sig det gäller arbete, privatliv eller något annat, så är det bara jag som kan göra valet att förändra. Och herregud vilken känsla det är när man väl tar första steget!


 Jag har själv gjort ett antal såna här resor under mitt liv. Rensat i röran och gjort upp planer för framtiden. Hittills har jag alltid kommit dit jag vill, jag är ganska precis på den plats i livet som passar mig bäst just nu. Men givetvis finns det framtidsplaner fortfarande, både små och stora som jag ser fram emot. På vägen ska jag njuta av varenda steg, för jag är min egen lyckas smed.


Do you ever think about what your life is going to be like in a few years? Are you wondering how others succeed in their lives?

It has always been important for me to have a goal in life. On the way there can be smaller milestones to keep the fire up to proceed the journey knowing that I'm still on my path.
To be a part of the journey, see every step and participate the whole way is both demanding and amazing at the same time. I would never want to have it any other way. 
Every step is equally important, because when you reach your goal you can look back and see your struggle. Then you can give yourself a pet on your back saying:
-Damn I did good!
No one will bring  me happiness by accident, It's up to me to make it happen. If there is something in my life I'm not happy with, wotk, private or anything else, it's up to me to make the choice to change. The first step has a really strong wow-feeling!

I myself has made a number of such changes through my life. Cleaning up the mess making new plans for the future, and so far I have reached my goals. I'm pretty much in the place I want to be right now but of course I still have both bigger and smaller plans for the future and I intend to enjoy every step on the way, because I am the only one creating my own happines. 

Kommentarer

Populära inlägg