Tacksam, glad och stolt, vilken prestation!

Det är inte ofta man får möjligheten att följa en klient flera dagar i veckan under en längre tid. Ofta är vi begränsade till någon eller ett par gånger i veckan och är då beroende av klienternas egna arbete utan oss för att uppnå de resultat vi vill se.
Så för mig att få den möjligheten att på riktigt använda mig av min kunskap och få chansen att på riktigt hjälpa till har varit fantastiskt.


När Johannes kom till mig i våras hade han precis kastat kryckorna efter en större höftledsoperation. När man gått med långvarig smärta så kompenserar kroppen med en mindre effektivt rörelsemönster och en osäkerhetskänsla i vissa lägen är konstant närvarande. Det betyder också att man måste balansera träningen så att tilliten till kroppen byggs upp och kompensationsmönstret arbetas bort.
Plågsamma bindvävsbehandlingar, hemmaövningar och mycket mjölksyra har varit basen till att Johannes idag är i så fantastiskt fin form som han är. Att han är intelligent på sin egna kropp och vet vad den klarar ocb behöver underlättar naturligtvis. De senaste 3-4  månaderna har han överraskat mig med sin utvecklingskurva, jag har i och för sig aldrig tvivlat på att han skulle bli bra, men periodvid så har det gått löjligt fort.

Jag är djupt tacksam, glad och stolt över att ha fått förtroendet att göra detta. Tack som tusan Johannes, jag har lärt mig så otroligt mycket av dig! Och stort tack för dina fina ord!







Kommentarer

Populära inlägg