Kunskap är en färskvara

Kunskap är en färskvara och något du måste lägga ner tid och förmodligen pengar på för att inte fastna som tränare.
Det är klart att jag skulle kunna lägga ner timmar på att kolla olika Youtubeklipp och formodligen lära mig massor, men det gäller att vara kritiskt tänkande och inte tro på allt som sägs. Kritiskt tänkande blir du bättre på med utbildning i ryggsäcken, så återigen kommer vi till kärnan att utbildning och kunskap är viktigt för att kunna sålla agnarna från vetet.
Sociala medier levererar hur mycket som helst när det gäller inspiration, men har du inte kunskap om personen i fråga så vet du inte heller var deras kunskap, eller brist på kunskap, kommer ifrån och vet alltså inte hur trovärdig informationen är. Ofta ser du bara en liten, liten del av den kunskap som ligger bakom och vet inte storleken på kunskapsbanken under ytan.


Jag följer både välutbildade, högutbildade och inte utbildade alls inom träning för jag kan inspireras av en persons energi och en annans kunskap, helt beroende på vad jag behöver just då.
Just nu så är jag på en plats då jag inte har någon utbildning inbokad vilket inte hänt på massor med år. Detta för att jag behövt landa och ta in den kunskap jag just nu har. Därför så håller jag mig till att själv föreläsa och utbilda inom de områden jag är utbildad i. Att dela med mig av det jag kan och förklara saker för andra som gett mig wow-upplevelser är så otroligt utvecklande och att göra det tillsammans med andra otroligt kompetenta personer är ren magi.



Du kanske har sett The Sphere på sociala medier? Det är jag, Stefan Ek och Åsa Kageren som teamat ihop oss och skapat en utbildningsserie om fysträning tillsammans.
Har du missat det så gå in och kolla och vill du boka in dig på en utbildning så kan du göra det också såklart.

Hemsida: www.thesphere.se
Facebook: https://www.facebook.com/thesphere.se/
Instagram: https://www.instagram.com/thesphere.se/





Kommentarer

Populära inlägg