Du avgör själv hur ofta du vill göra det

En del gör det någon gång i veckan medan en annan gör det flera gånger i veckan, men man kan också göra det någon enstaka gång då och då. Hur ofta man gör det avgör man helt själv och beslutet kan grundläggande av många olika anledningar som hur mycket tid man har, ekonomin, målsättningen och behovet.

Jag talar naturligtvis om personlig träning och hur olika det faktiskt kan se ut. Mitt jobb som tränare är att lyssna på människor och hjälpa dem hitta det sätt som passar dem bäst. 
Jag måste ha en dialog där vi gemensamt kan fatta ett beslut som passar klienten. Jag har fått frågan många gånger från blivande klienter om hur många timmar de behöver köpa och mitt svar blir egentligen alltid detsamma.
Att jag inte vet. Att det är beslut de måste fatta själva och ta hänsyn till sin ekonomi och hur mycket tid vi kan få ihop. 
Självklart så blir resultaten bättre om vi ses ofta och regelbundet, men bara om du känner att du har råd och tid.



Jag vet att inte alla tänker så, jag vet att många tycker att det ligger i personens egna ansvar att vilket det i och för sig gör, men jag skulle inte kunna sova gott på nätterna om jag inte kände att jag har ryggen fri och inte har pressat någon till att läggs mer pengar eller tid än de klarar av.
I min värld så är nämligen den psykiska hälsan minst lika viktig och om någon känner sig tvingad eller hamnar i skuld så kommer de inte må bra och då har jag inte gjort mitt jobb särskilt bra.

Med det sagt så kan du alltså med gott samvete boka en tränare någon gång ibland bara för att få en spark i rumpan, en gång i månaden för att hålla träningslusten vid liv eller varje vecka för att du behöver hjälpen och tycker det är kul. Vårt jobb är att möta dina behov och hjälpa dig att nå dina mål. Enkelt.



Kommentarer

Populära inlägg