Game on 2019

Året har knappt börjat men ändå så är det full ruljans redan. Luckorna i kalendern fylls upp och det gäller att hålla i stoppknappen och avsätta tid för sig själv.
Inget ont om nyårslöften, det är lika ok att fatta avgörande beslut då som när som helst annars på året, men jag önskar att färre löften grundades på självkärlek i stället för på sådant man inte tycker om med sig själv.

Alla beslut som fattas med tanken om att man inte duger där man är idag bottnar egentligen i något annat och blir därför sällan lyckade. Försök att tänka efter om det är så att det handlar om att du mår dåligt fysiskt eller om du vill förändra för att du mår dåligt för att du tänker på vad andra ser?
Det är så lätt att få uppfattningen att man inte duger, men det som du inte tycker duger tycker någon annan är fantastiskt!

Jag vet att det är lätt att titta på retuscherade bilder i sociala medier, men tro mig, de allra flesta skulle inte känna sig säker nog att lägga ut bilder på sig själva oretuscherade. 
Jag skulle önska som kvinna att vi kunde känna oss nöjda trots kroppsbehåring, tunna ögonfransar, smala läppar, veck på mage, celluliter, bristningar, gäddhäng och hängbröst. Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig ser någon annan med negativa ögon utan att om det finns kritik så riktas den mot mig själv.

Det bästa än så länge med 2019 är att min kalender inte har fyllts upp med bokningar med nyårslöften, utan med hopp om att må bättre, bli smärtfri och minska stress. 

Jag vet att du duger. Lita på det själv också.



Kommentarer

Populära inlägg