Perfekt operfekta

Suget efter att lära mig nya saker är konstant närvarande. Det finns oändligt med lärdom att ta in, mängder med utbildningar och inspirerande människor. Att ha mycket och varierad kunskap i bagaget ger många olika redskap för mig som tränare och en större möjlighet att forma mig själv i mitt yrke och samtidigt ge klienter det de behöver.

Det största och mest magiska jag gjort måste ändå vara mina två dissektionsresor till Phoenix. Inte bara fick jag en helt ny förståelse för den mänskliga anatomin, jag fick en ännu större förundran över vår hela existens. Efter att ha sett och rört vid en hjärna är det fullkomligt absurt hur det kan fungera att tänka och det blev uppenbart vilka mirakel varenda en av oss är. Min syn på människor ändrades där och då. Yta är just bara bra, det som är viktigt på riktigt är inuti. Äkta skönhet ligger i det fantastiska i att vi finns och fungerar. Äkta skönhet är helt utan filter och retuscheringar, i det mänskliga faktum att vi alla är olika och att vi är perfekt operfekta.




Kommentarer

Populära inlägg