Det finns alltid någon som tycker att du gör fel

Anledningarna att börja träna kan vara hur många som helst och vad som ger dig en extra morot att komma igång spelar egentligen ingen roll då träning och att få resultat bygger upp självförtroende i sig.
Mängden tränare i Sverige ökar för varje dag och alla har sin egen tanke kring vad som är bästa sättet att träna och många tänker givetvis inte som jag vilket är helt som det ska vara. Tänk om folk hade dömt mig för att jag var ny för 19 år sedan? Jag tror ju faktiskt att erfarenhet och utbildningar har utvecklat mig massor. Det är den vägen alla måste gå för att utvecklas, det är inget frikort man kan få och gå direkt till mål utan att passera.
Därför gläds jag också när mina vänner utvecklas och når nya mål eftersom jag vet att det ligger hårt arbete bakom. Som igår när Jannice (aka Pt-Morsan) var med i Expressen, jag hatar rubriken men vet att Jannice är omtänksam, får människor att må bra varje dag och inspirerar många mot ett mer aktivt liv och därför delade jag det på Instagram. Nästan omgående fick jag meddelande om att jag blev avföljd för att det var omoraliskt och skuldbeläggande.
Jag tycker att medias rubriker lämnar mycket att önska, men uppenbarligen säljer det och det är köparna som styr. Jag supportar inte dem, jag supportar en vän.


Här är förresten en bild på två helt jäkla fantastiska magar. En har burit barn och en har inte, men de är lika bra ändå. Båda är tränade och starka och ser ändå helt olika ut. En platt mage beror både på genetik och hållning, bara genom att sträcka på dig och undvika att skjuta fram höfterna kan du ändra utseendet på den om det nu är ditt mål. Tighta sneda magmuskler och oroliga tarmar kan också vara en orsak, och om du vill göra något åt det är det helt ok, glöm bara inte att tycka om dig själv på vägen.


Kommentarer

Populära inlägg