Alla är vi olika


Anledningarna till att vilja synas på social medier är många. En del vill bli sedda och några vill tjäna pengar, en och annan vill bli upptäckt och någon använder det som reklam. Själv använder jag det för att förmedla information, för att själv söka inspiration och kunskap och för att ha en dialog med människor som jag troligtvis aldrig skulle kommit i kontakt med annars.

Jag har alltid velat förändra världen. Min drivkraft är att hjälpa andra människor och sociala medier är en direktlinje till att kunna göra det. Genom alla mina år som tränare har jag alltid haft en eller ett par klienter som jag hjälpt utan kostnad då de inte haft möjlighet själva att betala. Det här är människor som på riktigt behövt hjälp med skador/ätstörningar/sjukdomar, inte människor som själva bett mig om det utan människor jag själv känt att jag vill dela med mig till.
Den möjligheten har jag bara med en fast bas av klienter som betalar för mina tjänster. Det kommer aldrig göra mig rik men får mig att sova gott om natten.

Det jag just nu kämpar för är att nå ut till då många som möjligt och få kvinnor att gå på sina cellprovtagningar och att nå män som får kvinnorna i sin omgivning att gå. Jag vill nå ut till kvinnor de som redan har fått beskedet att se att det finns ett ljus i slutet av tunneln och massor av ljusglimtar under resans gång.  Kan jag få en enda kvinna att upptäcka sin cancer i tid så är jag lycklig och kan jag stötta en diagnostiserad kvinna att ta sig igenom sina behandlingar så har hela min resa varit värd det.

Alla är vi olika. Mängden följare är inte viktig för mig, anledningen till att man följer mig är viktigare. Jag kommer aldrig göra avkall på min personliga integritet eller låtsas vara någon jag inte är. Det du ser på sociala medier är jag. Inga fejkade filter eller konstlade vinklar, inga tillrättalagda filmklipp, jag gör inga omtagningar om jag inte säger något kapitalt felaktigt. 

Hur använder du dina sociala medier?

Kommentarer

Populära inlägg