Att våga checka ut

I en tid där folk undrar om det hänt något om du inte lagt upp något på sociala medier på ett tag så känns det extra viktigt att ge tusan i det.

Jag har mycket kontakt med klienter, kollegor, vänner och familj via telefonen. Jag har svårt att svara om det ringer Då jag antingen umgås med min familj eller har klienter på gymmet. Det blir en hel del bokningar via sms eller sociala medier normalt sett och då kan det vara skrämmande att inte vara tillgänglig.
Att vara mamma och tränare gör att jag både privat och på jobb har ett stort engagemang i andra människor. Jag älskar verkligen det och märker ofta inte ens att jag glömmer bort mig själv.

Under sommaren har jag postat färre inlägg och låtit telefonen ligga inne i huset när jag varit ute. Jag bestämde mig redan innan ledigheten för att det var dags att lägga fokusera på mig och min familj. Vi behövde det. JAG behövde det. Och först när jag kom hem insåg jag hur mycket jag behöver lära mig att inte ta med mig jobbet hem och hur skönt det var att bara få släppa taget.
Ju mer jag ger mig själv desto mer finns det kvar att ge till andra. Att våga checka ut ibland är något jag ska fortsätta med. Jag ska vara ledig när jag är ledig så jag blir den bästa
mamman, frun och tränaren jag kan bli.



Kommentarer

Populära inlägg