Ny termin och ett späckat schema

Som vanligt när inför terminsstart så planerar jag mitt schema långt i förväg, kalla det kontrollbehov eller noggrann, båda stämmer nog in på mig. Jag började redan i april/maj att få ordning på mina timmar så att jag har mesta möjliga tid för mina klienter och för att kunna ha en fungerande vardag med min familj.
Som vanligt tittade jag också misstänksamt på schemat så sent som för ett par veckor sedan och tyckte att jag hade lite väl många luckor och precis som tidigare år så är de redan efter första veckan knökfullt. Jätteroligt och väldigt smickrande!

Att arbeta som personlig tränare är ju lite speciellt. Vi bygger upp vårat egna schema och bestämmer själva hur vi vill arbeta, men vi får heller inte någon lön när vi inte har klienter vilket gör att det är viktigt att inte ha för många håltimmar så planering är allt. Vi arbetar visserligen med det vi älskar, men maten måste ändå stå på bordet och räkningar betalas. Man kan inte överleva på bara arbetsglädje även om man skulle vilja :-)
Det här är också den stora anledningen till att vi har 24 timmars avbokningsregel. Jag behöver lite tid på mig så att jag hinner boka in en annan klient i stället om du inte kan komma och det är superviktigt med den ömsesidiga respekten för varandra och att förstå att bådas tid är dyrbar. Nu har jag så himla fantastiska klienter att jag aldrig behöver känna mig orolig för sena avbokningar eller att de inte dyker upp alls vilket mycket sällan sätter mig i den obekväma sitsen att behöva ta betalt för uteblivet besök,
Hur som helst så känner jag mig oerhört peppad inför den här terminen och längtar efter att komma igång på riktigt. Vill du ha en tid med mig så dyker tider upp ibland på Instagram när jag får öppningar, så häng med på @lennartsdotterlindbom så får du veta allt du behöver veta.



Kommentarer

Populära inlägg