Äg dina problem i stället för att de ska äga dig!

Hur löser du svårigheter som landar i ditt liv?
Alla människor är olika och det finns olika sätt att ta hand om problem som kommer i vår väg.
För min egen del så väljer jag i nästan alla fall att se mina problem utifrån och inte "bli" mitt problem. Jag menar, hur mycket bra finns det inte i livet? Alldeles för mycket för att tillåta minsta lilla motgång bli det som äger mig tycker jag.
Jag känner många dom i lätt hamnar i att bli just ägda av det negativa och jobbiga. Det verkar så himla betungande! Är du en av dem? Prova nästa gång någonting händer, för det gör det vare sig vi vill eller inte, att ställa dig lite vid sidan av och titta på problemet. Vad kan du göra för att lösa det? Eller för att hantera det? Känn efter om det inte känns lite lättare att göra så. Du är så mycket mer än det som händer runt dig så att låta det negativa vara deg som personifierar dig löser förmodligen inga bekymmer.

Lycka till!


Kommentarer

Populära inlägg